Pornografijom do razaranja čovjekove duše

Riječ pornografija dolazi od dvije grčke riječi –  porne – bludnica, blud, i grafos – pišem. Ona je prikazivanje opscenih sadržaja u književnosti, umjetnosti i na filmu. Budući da narušava integritet čovjekove spolnosti i javni moral, pornografiju se osuđuje u svim velikim religijama, a pravno je sankcionira većina suvremenih zakonodavstava.

Ona je nova  globalna pošast. „U doba medija nastao je nov oblik nasilja nad psihom koje ostavlja trajne i duboke posljedice. Riječ je o slikama zla. Takve slike ostavljaju trag, šire se nekontrolirano, zaokupljaju um, maštu i snove, i utječu na čovjekovo ponašanje i djelovanje. Većina ljudi toga nije svjesna. Primjerice, postoje strogi zakonski propisi za čistoću vode, zraka i hrane, a s druge strane, ljudi u obliku ‘zabave’, nekontrolirano konzumiraju najsramotnije pornografsko smeće, strašno nasilje, zastrašujuće filmove strave. Tijelo ima sustave za razgradnju i izbacivanje otrova, ali ga duša nema. Čovjek nema moć upravljanja pamćenjem pa se zato slike jednostavno urezuju u pamćenje. O tome mnogo znaju svi ovisnici o pornografiji koji se pokušavaju odviknuti“( Gabriele Kuby, Svjetska seksualna revolucija, uništenje slobode u ime slobode, str. 207). Pornografija se u naše vrijeme širi pomoću Inerneta i mobitela. Zabranjena je zakonom takozvana ‘tvrda pornografija’, koja donosi prikazivanje spolnih odnosa koji uključuju nasilje, djecu, životinje. Ali do nje je lako doći uz pomoć nekoliko klikova. Države zapadnoga svijeta zarađuju velik novac na pornografskim časopisima, knjigama i filmovima. Tako za 2006. godinu postoje sljedeći podaci: 17% korisnika Interneta oko 1 sat dnevno provede na stranicama pornografskog sadržaja, 44% ljudi za vrijeme radnog vremena provede na Internetu gledajući pornografiju. Postoji 4,2 milijuna pornografskih web servera, i drugi gotovo zastrašujući podatci o preuzimanju datoteka i traženju spomenutih pornografskih stranica. „Pretpostavlja se da se na cijelome svijetu na Internetu nudi oko dva milijuna djece ili se nude fotografije koje prikazuju nasilje nad djecom“ (Gabriele Kuby, Svjetska seksualna revolucija, str. 210).

U stalnom je porastu traženje pornografije na Internetu od djece između 13. i 19. godine života. Po proizvodnji pornofilmova i broju web stranica na prvome su mjestu SAD, a drugo mjesto zauzima Njemačka. Tako je polako pornografija zauzela sve pore društva, sve naraštaje. U porastu je broj ljudi koji se bavi prostitucijom. Tako se u Njemačkoj spominje brojka od 400.000 osoba koje se bave prostitucijom. Broj ovisnika o pornografiji raste iz dana u dan. Oni postaju „ovisnici“ o pornografiji, te iz dana u dan pojačavaju „dozu“ pornografskih sadržaja. Poznata psihoterapeutkinja Christa Meves već desetljećima upozorava na činjenicu da se s pornografijom i iskrivljenom spolnosti događaju psihički i društveni poremećaji. Poznata je njezina knjiga Kamo? U potrazi za budućnošću. Njezina želja i borba ide u smjeru izvornog i ispravnog shvaćanja spolnosti. Evo što piše u svojoj knjizi: „U prvoj fazi to je pokušaj pronalaženja identiteta, a pronađu ga onda kada dvije spolno zrele osobe imaju spolni odnos sa svrhom stvaranja potomaka i održavanja vrste… ako ne uspiju zadovoljiti svrhu svoga nagona… postoji opasnost da će nagon postati toliko dominantan da će se potpuno odvojiti od svrhe, što se, naravno, događa na nesvjesnoj razini, a na taj se način lako može stvoriti ovisnost“ (str. 65).

Biti ovisan znači nemati slobodu. Kakve su posljedice konzumiranja pornografije donosi psiholog i terapeut prof. dr. Victor Cline, koji je liječio oko 300 ovisnika: „1. Kontakt s pornografijom u ranoj mladosti: većina ovisnika o pornografiji već je u ranoj mladosti došla u doticaj s njom i nikada je više nije prestala konzumirati. 2. Ovisnost: pornografija postaje sastavni dio života ovisnika, on je ne može prestati konzumirati zato što kontinuirano konzumiranje pornografije stimulira koktel neurotransmitera koji preplave mozak pa se osjeća ‘high’ (jako dobro), slično kao kod uzimanja droge. 3. Eskalacija (pojačavanje): ovisniku je potrebno sve više ‘sredstava’ i sve više vremena, ali i sve jači podražaji za stimulaciju kako bi doživio osjećaj ‘high’. 4. Desenzibilizacija (smanjenje osjetljivosti): materijal koji je nekada bio tabu, izazivao osjećaj srama i sablazan, slovio kao nemoralan sada je prihvaćen i zato je postao dosadan. Isti nečasni i ludi prikazi ne izazivaju više uzbuđenje. 5. Provođenje u djelo: mnogi ovisnici prelaze iz cyber svijeta u stvarnost, primjerice, prakticiraju seks i druge vrste promiskuitetnog spolnog ponašanja, raznorazne perverzije, nanose bol, siluju, seksualno iskorištavaju djecu“ (Gabriele Kuby, Svjetska seksualna revolucija – uništenje slobode u ime slobode, str. 217).

Što velike svjetske religije naučavaju o pornografiji? Pornografiju ne odobrava vjera Židova, islamska vjera, a jednako ju ne odobrava ni kršćanska vjera. Dvije starozavjetne Mojsijeve ploče s deset zapovjedi Božjih donose dvije zapovjedi koje se tiču ljudske spolnosti i seksualnosti. Šesta Božja zapovjed „Ne sagriješi bludno“ i  deveta Božja zapovjed „Ne poželi tuđeg ženidbenog druga“ uređuju i usmjeruju izraelski narod u smjeru normalne ljudske spolnosti i seksualnosti unutar braka. Svaka druga spolna orijentacija jest grijeh. Preljub žene kažnjavalo se kamenovanjem, što nam je poznato iz Isusova vremena. U Izraelaca je postojala devijantna seksualna orijentacija koja je bila osuđivana. Isusov odnos prema spolnosti i seksualnosti poznat nam je. On nije osudio preljubnicu zatečenu u preljubu, odbacio je strogost kamenovanja, i motivirao je  ženu da ide i da više ne griješi. Tim je činom pokazao da oprašta grijeh i očekuje nov život obraćene grješnice. Kada su ga provocirali pitanjem o tome koja je najveća zapovijed od deset Božjih zapovjedi, odgovorio je na postavljenu klopku riječima: 1. „Ljubi Gospodina, Boga svoga, svim srcem svojim, svom dušom svojom i svim umom svojim. 2. Ljubi svoga bližnjega kao samoga sebe.“ U tim je zapovjedima vrlo jasno Isusovo stajalište o tome kakav odnos čovjek treba graditi prema Bogu i svakom čovjeku. U tome nema mjesta nikakvoj perverziji. Ako tome nadodamo sedam glavnih grijeha, od kojih je jedan od velikih grijeha bludnost, onda je još jasnije da bi danas Isus bio protiv pornografije.

Što se krije iza pojma bludnost, jednog od sedam glavnih grijeha? Krije se sve ono što je nered na moralnom planu čovjekove spolnosti, sve ono što nije u cilju bračnog stvaranja potomstva iz uzajamne ljubavi supružnika. Stoga gledanje pornografije, pedofilija, razne nastranosti na spolnom području jesu velik grijeh. Netko će reći: što je sa svećenicima koji su pedofili ili homoseksualci? Njih je sigurno bilo. Prepustimo ih sudbenim vlastima da ih procesuiraju. Ali priznajmo da takvih ljudi ima i među pravnicima, liječnicima, učiteljima i drugim profesijama. No, atraktivno je u naše vrijeme novinarima na račun mizernog broja pedofila među svećenicima napadati Crkvu tako da ispadne generalizacija, kao da su svi svećenici pedofili. Svećenici pedofili samo im služe kako bi nastavili voditi medijski rat protiv hijerarhije Crkve. Vratimo se pornografiji. Ima li je u Hrvatskoj? Svakako da ima. Nju ne „konzumiraju“ samo odrasle, zrele osobe, nego Ona je prisutna i u populaciji mladeži od 13 do 19 godina. Ima li među ovisnicima o pornografiji i o drugim nastranostima počinitelja silovanja kao posljedice tih ovisnosti, osoibto ovisnosti o pornografiji? Ima! Protiv pornografije treba se boriti jer je nespojiva s katoličanstvom i hrvatskim tradicionalnim moralno-vrijednosnim sustavom. „U ovoj hiperseksualiziranoj kulturi, u kojoj predbračno razdoblje dugo traje, djeca trebaju naučiti razviti sposobnost apstiniranja ako u budućnosti žele ostvariti svoju spolnost u okviru stabilnog braka. Čvrste obiteljske veze najbolja su obrana od negativnih posljedica pornografije, a idealno bi bilo kada bi ljudi imali naviku redovitog odlaska na Misu i upijanja njezina pozitivnog učinka“ (Gabriele Kuby, Svjetska seksualna revolucija…., str. 231).

Vlč. Vladimir Trkmić

Facebook Komentari

comments

admin

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 13 = 19