VJERSKI ŽIVOT

Sv. Terezija Avilska: O misaonoj molitvi – Put k savršenosti

Znajte, da se ne radi o tome, da bude misaona molitva ili ne, da se drži usta zatvorena. Ako dok govorim, potpuno shvaćam i vidim da razgovaram s Bogom, usredotočena više na to, nego na riječi koje izgovaram, istodobno je molitva misaona i usmena.

No, ako vam kažu da razgovarate s Bogom dok molite Očenaš, a mislite na svijet, tu ne kažem ništa. Ali ako ćete razgovarati onako kako dolikuje razgovarati s tako velikim Gospodinom, dobro je da pogledate s kime razgovarate i tko ste vi, zato da barem uljudno razgovarate. Jer, kako kralja možete osloviti Visočanstvo, ili pak znati način ophođenja kada se govori s kojim velikašem, ako dobro ne znate kakav položaj zauzima i kakav je vaš položaj? Jer u skladu s time mora se iskazati poštovanje, i prema običaju, pa i to morate znati; u protivnom će vas otpraviti kao neotesanca i nećete obaviti ništa.

Pa što je to Gospodine moj? Što je to, moj Vladaru? Kako s eto može trpjeti? Kralj ste, Bože moj, bez kraja, jer kraljevstvo koje imate nije vam iznajmljeno. Kada se u Vjerovanju kaže: “Vaše kraljevstvo nema kraja”, to mi gotovo uvijek čini posebno zadovoljstvo. Hvalim Vas, Gospodine, i blagoslivljam na vijeke. Napokon, Vaše će kraljevstvo trajati navijeke. Prema tome Vi, Gospodine, nemojte nikada dopustiti da se smatra dostatnim da onaj tko pođe razgovarati s Vama, čini to samo ustima.

Što je to, vi kršćani, koji kažete da nije potrebna misaona molitva? Jeste li pri sebi? Zaista mislim da niste pri sebi, pa biste htjeli da se svi izbezumimo. Niti znate koja je misaona molitva, niti kako se treba moliti usmena,niti pak što je kontemplacija, jer da to znate ne biste s jedne strane osuđivali ono što hvalite s druge.

Ja ću uvijek stavljati misaonu molitvu uz usmenu, kada se god toga sjetim, zato da vas se ne prestraši; jer ja znam na što spadnu te stvari zato što sam prešla stanovit napor u tome, pa ne bih htjela da vas itko uznemirava, jer je štetno ići sa strahom po tom putu. Jako je važno da shvatite da ste na dobrom putu, jer ako se nekom putniku kaže da je zalutao i da je skrenuo s puta, prisiljava ga se da ide od jednog kraja do drugog, pa koliko prođe, tražeći kuda mora ići, zamori se, potroši vrijeme i stigne kasnije.

Tko može reći da je loše, ako počnemo moliti Časoslov ili krunicu, promisliti s kime će se razgovarati i tko je onaj tko govori, zato da vidi kako će Mu se obraćati? Ja vam kažem, kada bi se dobro učinilo sve što treba učiniti, zato da se shvati ove dvije točke, prije nego počnete s usmenom molitvom koju ćete izgovarati, dobro bi se učinilo da provedete puno vremena u misaonoj. Da, jer ne možemo doći razgovarati s kraljevićem onako nemarno kao s kakvim seljakom ili kao s nekim jadnikom, kakvi smo mi, jer kako god govorili s nama dobro je.

Pravo je, budući da me ovaj Kralj iz poniznosti, ako stoga što sam neotesana ne znam razgovarati s Njime, ne prestaje zbog toga slušati, niti priječi da dođem k Njemu, da me ne izbacuju van ni Njegovi čuvari; jer anđeli koji su tamo dobro znaju stajalište njihova Kralja, kojemu se više sviđa neotesanost jednoga poniznog pastirčića, kod kojega vidi da bi govorio kada bi više znao, bolje od onih koji su vrlo pametni i obrazovani, koliko god otmjena umovanja iskazivali, ako nemaju poniznosti. Prema tome, zato što je On dobar ne smijemo mi biti neuljudni; makar zato da Mu se zahvali što podnosi smrad, pristajući da je uz Njega netko kao ja, dobro je da uznastojimo spoznati Njegovu čistoću i tko je On.

O vladaru naš, vrhovna vlasti, najveća dobroto, sama mudrosti, bez početka, bez kraja, bez granica u Vašim djelima: beskrajna su i ne mogu se spoznati; pučina bez dna puna čudesa, ljepota koja sadrži u sebi sve ljepote, sama jakosti! Ah, Bože mili! Kada bih ovdje imala skupljenu svu mudrost i rječitost smrtnika da znam dobro iskazati – kako se ovdje može znati, jer u ovom slučaju sve je ne znati ništa – neku od mnogih stvari koju možemo promatrati zato da spoznamo nešto od toga tko je ova Gospodin i naše Dobro.

Da, dođite do toga da razmislite i shvatite, dok stižete, s kime ćete razgovarati ili s kime razgovarate. U tisuću naših života nećemo uspjeti shvatiti kako ovaj Gospodin zavrjeđuje da se postupa s Njime, jer pred Njim drhte anđeli. Nad svime vlada, sve može; kod Njega htjeti znači djelovati.

To je misaona molitva, shvatiti te istine. Ako pak hoćete prihvatiti ovo i moliti usmeno, neka vam je na sreću! Nemojte mi razgovarati s Bogom i misliti na druge stvari, jer to znači ne shvaćati što je misaona molitva. Misli da je to razjašnjeno. Dao Gospodin da to znademo provoditi, amen.

Izvor; http://www.zamakdushe.bloger.index.hr/post/o-misaonoj-molitvi-8211-put-k-savrsenosti-svterezija-avilska/11179218.aspx)

Facebook Komentari

comments

admin

About Author

Leave a comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

+ 36 = 42

You may also like

VJERSKI ŽIVOT

Deset razloga zašto idemo na svetu Misu

  • 8. siječnja 2014
Mnoga djeca i mladi odlaze na misu zbog jednog jedinog razloga- zato što ih “tjeraju” roditelji. Dobro je i to
VJERSKI ŽIVOT

Sedam navika svetih ljudi

  • 9. siječnja 2014
Krenuli ste čitati ovaj tekst jer vas zanima kako da se odsad ozbiljnije posvetite svom duhovnom životu. Iskreno prihvaćate jednu
Exit mobile version