Markovo evanđelje nam pokazuje Isusa koji propovijeda s punomoću, poziva učenike i liječi bolesne i istjeruje zloduhe. Marko opisuje Isusa koji moli, koji živi u dubokom jedinstvu s Ocem. Danas je na putu kroz Galileju.
Dolazi k njemu jedan gubavac i moli za pomoć. Guba u tom vremenu u Galileji čovjeka učinila živim mrtvacem Zbog mogućnosti zaraze bili su isključeni iz društva. To je vrijedilo za izbačenost iz društva vjernika. Njihova bolest se tumačila kao kazna za grijehe Oni su živjeli izvan naselja. Životarili su – to je najtočniji opis. Gubavac je znao da je on bespomoćni slučaj. Knjiga Levitska kaže da su zdrave putnike morali upozoriti vikom: „Nečist, nečist“!
Današnji gubavac u evanđelju nije poštivao tu zabranu nego je pao pred Isusa i molio: „Ako hoćeš možeš me ozdraviti. Isus je imao sućut ispružio ruku nad glavom i dirnuo ga i rekao: Hoću, budi čist!“ I Isus je prekršio zakon jer se takvoga ne smije po zakonu dodirnuti. Isus je tim činom htio reći da on ne želi ljude izbacivati iz ljudskog društva.
Isus nije imao strah od susreta. Gubavac je u Isusu susreo božansko ozdravljujuće milosrđe. On je podigao gubavca koji je već živio u smrtnoj sjeni i učinio ga novim čovjekom. Isus ga šalje svećeniku da ga službeno proglasi čistim kako to naređuje knjiga Levitska. Isus mu zabranjuje da o ozdravljenju priča. Nije htio da ga ljudi krivo shvate kao čudesnog doktora. Isus je nakon mnogih čudesnih ozdravljenja isto govorio. No šutnja nije održana. Velike stvari koje su ljudi doživjeli nisu mogle biti prešućene. Oni su Boga hvalili i govorili. Tek je Isusov put u tišini, njegovo slobodno predanje na križu i nečuveno čudo uskrsnuća je otkrilo stvarno poslanje Isusovo. Ozdravljenik i ljudi koji su govorili, prisilili su Isusa da se zadržava samo još izvan naselja. Uz sve zadržavanje dolazili su ljudi k njemu.
Na koncu svog života, kad je Isus dao za nas život na križu postao je sam gubavac koji je protjeran iz ovoga svijeta. Tko je bio izoliraniji i osamljeniji od Isusa na križu? Tko je bio prezreniji i odbačeniji iz društva, nego onaj za koga kaže Sveto pismo: On je ponio naše bolesti? Sveti Pavao piše: „On je postao na križu za nas grijehom.“ Nisu samo zarazne bolesti koje nas odvajaju. Teške situacije, oboljenja na tijelu i duši, krivnja u koju smo zapali, sve to može promijeniti naš život, čovjeka baciti na rub, izolirati i osamiti. Evanđelje nas poziva da nepokolebivom vjerom vapimo: „Gospodine, ako hoćeš možeš me ozdraviti i podignuti!“ Imamo obećanje da on pomaže i daje snagu ako mu se otvorimo.
Don Luka Vuco