Marija je a) Bogorodica jer je majka Isusova, budući da je Isus začet po Duhu Svetom, vječni Sin Boga Oca, i sam Bog. (Efeški koncil 431.)
Ona je b) Majka Crkve, i naša majka, jer je rodila Isusa Krista, Glavu Crkve, koji živi u Crkvi. Ona sudjeluje neprestanom majčinskom molitvom i brigom za spasenje svih nas ljudi, što njena ukazanja u Crkvi potvrđuju. ( Papa Pavao VI. 1964.)
Ona je c) Bezgrešno začeta u svojoj majci, tj. očuvana od istočnog grijeha, jer je priličilo da Marija koja je Boga rodila bude oslobođena istočnoga i svakog drugoga osobnoga grijeha, što je Gospa potvrdila ukazanjem u Lurdu. (Papa Pio IX. 1854.)
Ona je i d) Djevica Marija jer je rodila Isusa Krista silom Duha Svetoga bez čovjekova udjela. (II. carigr.koncil 533.)
I na koncu e) Crkva vjeruje od svoga početaka da je Marija prva nakon Isusa dušom i tijelom uznesena na Nebo, jer je dolikovalo da njeno tijelo, koje nije dotakao grijeh i jer je rodila Uskrsloga, bude u Nebu. (Papa Pio XII. 1950.)
Kad pisci novozavjetnih spisa spominju Majku Isusovu po imenu, u većini slučajeva radi se o vrlo značajnom događaju za naše spasenje. Ime Marija, kao ime Isusove Majke prvi put se spominje kod navještenja Isusova rođenja. Što više, tada anđeo Gospodnji u samom pozdravu izostavlja ime Marija, ali zato naglašava: „Zdravo (Raduj se) milosti puna! Gospodina s tobom“! Ime Marijino time dobiva i svoje puno značenje jer nas podsjeća na otajstveno milosno djelo Duha Svetoga Utjelovljenje Sina Božjega Isusa Krista. A Marijin odgovor na Božju ponudu: „Evo službenice Gospodnje, neka mi bude po tvojoj riječi“, ostaje za sva vremena Crkve i odgovor svakog pravog vjernika. Pozdrav anđelov nas podsjeća na starozavjetni tekst proroka Zaharije: „Kliči i raduj se Kćeri Sionska, jer evo dolazim usred tebe prebivati“. To je radosna najava prave Kćeri Sionske, Marije i Crkve, gdje je Bog došao stanovati u Duhu Svetome koji okuplja Crkvu u zajednicu radosnih.
Marija je posljednje riječi uputila u Evanđelju svome Sinu kad mu je u Kani rekla da spasi radost zaručnika: „Vina nemaju“, a zatim rekla slugama: „Što god vam rekne (Isus), učinite“. Pravi štovatelji Marijini uvijek prvenstveno slušaju Isusa Krista, Zaručnika Crkve, koji želi da njegova radost bude u nama i da naša radost tako bude potpuna (savršena).
O Mariji se već na prvim stranicama Svetoga pisma govori kao o Ženi – novoj Evi, koju Isus s križa naziva: „Ženo, evo ti sina!“ predajući je Ivanu apostolu, koja nasuprot prvoj Evi ne popušta pred ponudama Sotone. Štoviše, porod Marijin, Isus Krist pobjeđuje Sotonu i istu pobjedničku snagu daje svima koji se obraćenjem i krštenjem uključuju u novi Narod Božji Crkvu. Marija je svojim stajanjem uz križ Isusov posvjedočila poslušnu vjeru u Isusa Krista , jer je u trenutcima kad su Isusovi neprijatelji mislili da je konačno poražen ostala postojana u čvrstoj vjeri u njegov pobjednički čin na križu. Tako nam je svima ostavila primjer vjerničke nesalomljivosti pred svim zemaljskim križevima (M.Novak).
Isus je pokazao na ljude oko sebe i rekao: „Tko vrši volju Oca moga, taj mi je majka, brat i sestra.“ Time je na nas sve prenio nalog majčinstva da ponovo omogućujemo rođenje Boga u ovome vremenu. – (Benedikt XVI.).
Vlč. Luka Vuco