U Apostolskom vjerovanju postoji tvrdnja da je Isus nakon smrti »sašao nad pakao«, a koje nema u Nicejsko-carigradskom vjerovanju. Molio bih da kažete nešto o tome što ta tvrdnja zapravo znači i zašto je izostavljena u Nicejsko-carigradskom vjerovanju.
Članak vjerovanja »sašao nad pakao« izraz je koji u sebi sadržava staru židovsku sliku svijeta i njihovo poimanje smrti. Po toj slici svijeta i poimanju smrt je nestajanje u »šeolu« ili »hadu«, tj. silazak u »podzemni svijet«. Stoga se u tom »carstvu smrti« nalaze svi umrli i dobri i zli.
Stoga članak vjere »sašao nad pakao« označava da je Isus doista umro, pridružio se »svojim ocima«, tj. mnoštvu mrtvih. A Isusov dolazak u to »carstvo smrti« znači ujedno i uključivanje onih mrtvih u otkupljenje koje je svim ljudima omogućio Isus.
Nicejsko-carigradsko vjerovanje je i nastalo zbog nužde koju je nametnuo život, odnosno teološke rasprave u kojima je bilo i zabluda pa je zbog toga trebalo na nov način izreći sažete članke vjere. Izričajem »I opet će doći u slavi suditi žive i mrtve« izrečeno je ono što sadrži izraz »sašao nad pakao«.
Izvor: Glas Koncila