Pedesetog dana nakon Uskrsa Crkva slavi blagdan Duha Svetoga koji se je na današnji dan uz šum vjetra i ognjenim jezicima spustio nad apostole i BDM.
On je ohrabrio prestrašene apostole i ulio im snagu da propovijedaju Evanđelje. Petar, kao poglavar apostola, koji se je ranije bojao sluškinje u Pilatovu dvoru sada hrabro govori pred okupljenim mnoštvom i čak im predbacuje da su i oni pristali na osudu Kristovu. Toga dana su Židovi slavili sklapanje Mojsijeva sklapanja saveza s Bogom. Dolaskom Duha Svetoga se ostvario savršeni savez s Bogom koji Isus naziva na posljednjoj večeri novim Savezom. Za tu prigodu su se okupili Židovi iz dijaspore koji većinom nisu vladali židovskim jezikom. Svi su čuli kako Petar govori na njihovom jeziku pitali su Petra što im je činit. Petar im je rekao da povjeruju u Isusa i daju se krstiti pa će i oni primiti Duha Svetoga, što se i dogodilo. Taj dan se krstilo mnoštvo ljudi te se ovaj dan naziva rođendanom Crkve. Duh Sveti je omogućio prisutnost Kristovu na cijelom svijetu. Isus je bio prisutan po svom ljudskom smrtnom tijelu na jednom mjestu. Sada po Duhu Svetom njegovo uskrsno tijelo je prisutno kod svakog čovjeka koji ga zove, po Trećoj Božanskoj osobi, Duhu Svetom. Krštenjem Duh Sveti donosi Kristov život u duše krštenika.
Zato je dolaskom Duha Svetoga otpočelo krštenje ljudi što je Isus kao svoju zapovijed na odlasku naredio apostolima da propovijedaju i i krste sve one koji povjeruju u Njega. Mi po krštenju primamo Isusov život, postajemo njegovom braćom i sestrama, a po krizmi se omogućava rast toga života u nama. Mi trebamo kao duhovni ljudi živjeti po tom Duhu, a ne po zakonu tijela. Duh Sveti nam daje snagu da obnovimo naš život, ako se otvorimo Njemu. Nijedan se čovjek nije toliko otvorio Duhu Svetom kao Blažena Djevica Marija. On je prisutan u njenom životu po samog začeća u svojoj majci Ani i zato je zovemo Bezgrešnim začećem, jer ju je očuvao od svakoga grijeha. On je prožeo njen život. Tko je Duh Sveti? Kažemo da je on Treća Božanska osoba s Ocem i Sinom pravi Bog. Po čemu se on razlikuje od drugih Osoba u Bogu? Bog Otac spoznaje svoju neizmjernu narav u Drugoj božanskoj osobi, svojoj Misli ili Riječi koja je u Blaženoj Djevici Mariji primila ljudsku narav te stoga Misao Očevu nazivamo Sinom Božjim.
Sveti apostol Ivan na početku svoga evanđelja piše: „U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše u Boga i Riječ bijaše Bog.“ Bog Otac snagom svoga neizmjernog razuma svu svoju neizmjernu narav prelijeva u svoju Misao, kao što i mi imamo znanje o sebi. Riječ Očeva sve to prima i u zahvalnosti kao dar daje Ocu. To njihovo međusobno darivanje se događa po ljubavi koji je Duh Sveti. On je ljubav Oca i Sina. Sve što Bog radi čini iz ljubavi tj. po Duhu Svetom. Bog, Otac i Sin, ne mogu ništa dati bez ljubavi. Sve što Otac ili Sin Božji nama daju čine iz ljubavi tj. po Duhu Svetom i nikako drugačije. Bog hoće da se mi ugledamo u Njega i posvetimo. To posvećenje se događa po snazi Božjoj, po Duhu Svetom koga nazivamo Posvetiteljem, jer nam daje sve što je Isus za nas na križu stekao.
Molimo Duha Svetoga da nas posveti, a On našu molitvu prenosi Ocu i Sinu koji nas po Njemu, Duhu Svetom, posvećuju. Molimo: Dođi Duše presveti sa Neba nas posjeti zrakom svoje milosti. Dođi Oče ubogih djelitelju dara svih dođi srca svjetlosti! Amen
don Luka Vuco